Relationship

relationship-lifestyle-berry-blog

Relationship

A relationship is an agreement that has much to do with trust and complicity.

The relationship can be interpreted as an exchange with others and a self-definition process resulting from it. Every relationship in our life helps us to know ourselves, molding our personality.

In this sense any kind of profound interaction is prolific, whether it is a loving relationship or a conflictual one.

We say we are “in relation with” those around us: brothers, friends, enemies, lovers, children, parents. What counts in a relationship is not that is a positive one but its impact on our personality.

The concept of identity exists thanks to the presence of others. On the one hand, identity can create problems but on the other side, diversity is an opportunity that allows you to find yourself in the differences of others. The ideal relationship is not only that among similar personalities, it is possible to get lost and find yourself in others, enriched with new and unexpected qualities.

***

Una relazione è un patto che ha a che fare con la fiducia e la complicità.

La relazione è intesa come scambio con l’altro e definizione di se stessi in rapporto ad esso. Ogni relazione della nostra vita ci aiuta a conoscere noi stessi, forgia la nostra personalità.

In questo senso ogni tipo di interazione profonda è prolifica, sia che si tratti di un rapporto amorevole che di un rapporto conflittuale.

Ci definiamo “in relazione a” coloro che ci circondano: i fratelli, gli amici, i nemici, gli amanti, i figli, i genitori. Ciò che conta in una relazione non è che sia per forza positiva, ma l’impatto che ha sulla nostra personalità.

Se non esistesse l’altro non esisterebbe nemmeno il concetto di identità. Se l’identità può creare problemi dall’altra parte la diversità è una ricchezza che permette di ritrovarsi nelle diversità altrui. Non per forza la relazione ideale è quella tra personalità affini, nell’altro è possibile perdersi e ritrovarsi arricchiti di nuove e inaspettate qualità.