Couple “Things”

love-couple-cuddle-vintage

Couple “Things”

Love. The deep kind and level of relationship we can think of but also the most delicate one, swinging to find a fragile equilibrium.

There are many things Love is associated with, often consisting in a series of infinite prejudices, learning us that being in a couple relationship with someone is mostly a matter of deadlines, rules and sometimes even roles to respect.

But what society doesn’t often remind us is that being in a love relationship means being a couple that can dare to find its strange and unique balance that perfectly feets its needs and that can’t be right for any other couple.

Especially for long-lasting couples, it’s important always to look forward new goals, rituals, and experiences that enrich the relationship. All these stimuli can coincide for some couples with important transitions such as marriage or going living together or having a baby, however, such pre-established social events have not to be confused with precious everyday “things” a couple needs to pursue to be happy.

We cannot forget that love is a relationship that needs time to share together. Here five suggestions to spent time in a couple that can positively change your daytime:

1. Have coffee together, choose the time of day you prefer to spend five or ten minutes with your love-person;

2. Create new projects together, they can regard your weekend-plan or your evening;

3. Tell your problems and glees to your partner, he/she will give you a new point of view from which seeing things;

4. Cuddles, cuddles, cuddles;

5. Share an activity, a passion, play together.

***

“Cose” di Coppia

L’amore. Il più profondo ma anche il più delicato tipo di relazione, che oscilla perennemente per cercare un fragile equilibrio.

L’amore è associato a molte cose, che riducono questa preziosa relazione a una serie infinita di pregiudizi, che ci insegnano che per stare in un rapporto di coppia è necessario rispettare scadenze, regole e talvolta ruoli prestabiliti.

Ma ciò che la società si dimentica spesso di valorizzare è che essere in una relazione d’amore significa essere una coppia che può trovare il proprio strano equilibrio, unico e perfetto nel suo singolo caso e non generalizzabile.

Specialmente per le relazioni di lunga data, è importante per la coppia perseguire obiettivi sempre nuovi, rituali ed esperienze condivise che arricchiscano il rapporto. Tutti questi stimoli possono coincidere per alcune coppie con momenti salienti che sanciscono la sacralità della relazione, come il matrimonio, la convivenza, l’avere un bambino, ma questo genere di eventi che implicano un riscontro nella sfera sociale non devono essere confusi con tutte quelle “cose” quotidiane che una coppia ha bisogno di condividere per essere felice.

Non dobbiamo dimenticare che l’amore è una relazione e come tale occore dedicarle tempo. Ecco cinque spunti da ricercare nella vita di coppia per dedicare alla relazione l’attenzione che merita ogni giorno:

1. Dedicate tempo per un caffè insieme, scegliete il momento del giorno che preferite per condividere cinque-dieci minuti insieme alla persona che amate;

2. Create nuovi progetti condivisi, che possono riguardare semplicemente anche la vostra serata o il weekend insieme;

3. Raccontate le vostre difficoltà al partner, lui/lei vi darà spunti nuovi da cui vedere e affrontare le cose;

4. Coccole, coccole e coccole;

5. Condividete una passione o un’attività, giocate insieme.

love-couple-home-vintage

love-couple-girl-gardening-flowers

love-girl-denim-vintage-fashion

love-girl-eyewear-sunglasses-vintage-basco

love-croissant-couple

love-blanket-cup-breakfast-rings

love-couple-boy-loving

love-couple-goals-home

love-flouwers-home-vintage

love-girl-home-flowers-fashion-lingerie-black

rsz_love-couple-ring-heart-kiss